background Header image

‘Alles voor de klant’

Suiker Unie haalt zo nodig alles uit de kast om een lading op tijd bij een klant te krijgen. Commercieel Directeur Paul Fest kan er vol vuur over vertellen: “Een noodsituatie midden in de nacht? Ook dat lukt. Misschien moeten we eerst een vrachtwagenchauffeur uit zijn bed bellen, maar de levering komt er.”

Fest voelt zich prima bij de spirit van de club waar hij nu al weer 12,5 jaar werkt. “De mensen schakelen hier snel. Dat is heel prettig.”


Mels van der Heiden voelt een vergelijkbare trots. Hij is als teamleider Logistiek Jaarbedrijf verantwoordelijk voor de planning. “Het is net alsof we allemaal uit hetzelfde hout zijn gesneden. We hebben veel voor elkaar over. Je loopt gewoon bij elkaar naar binnen en helpt elkaar. Er is over en weer respect. Kantoor, fabriek, maakt niet uit. We fiksen het met z’n allen.”
Het gevoel van Suiker Unie is moeilijk te beschrijven, vindt zowel Van der Heiden, de ‘man uit de fabriek’, als Fest, de ‘man in het pak’. Maar het is er. 

Van der Heiden, die al 34 jaar bij Suiker Unie werkt: “Het is een sociaal bedrijf met een goede beloning en allerlei extra’s. Opleidingen, preventieve medische keuringen, je kunt zelfs je bril vergoed krijgen. Suiker Unie hoort ook echt bij de regio. Bij de boeren, bij het dorp.”

Fest: “We zijn ons veel bewuster geworden van wat we zijn: een coöperatie met een enorme traditie en geschiedenis, maar ook met een open en moderne organisatie.”

Suiker Unie kent twee seizoenen: campagne en géén campagne